ניווט באתר > מרכז קהילתי עם שלום > דף הבית > %D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA%20%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%A8

קיצורי דרך בחברה העירונית

חדשות ועדכונים בעיר

%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA%20%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%A8

%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA%20%D7%A0%D7%95%D7%A2%D7%A8

‏ מנהיגות צעירה:

תוכנית המד"צים הינה תוכנית המכשירה את בני הנוער להיות מנהיגים חברתיים קהילתיים. תוכנית המד"צים כוללת חתך גילאים רחב, מכיתה ד' ועד לכיתה י"ב, בו כל קבוצת גיל נפגשת אחת לשבוע ביום קבוע לפעילות חברתית במתנ"ס. בתהליך זוכים החניכים לעבור תכנים בנושאים קהילתיים שונים: ערכים, ניתנה, מעורבות וקהילה ועוד. אותם תכנים מועברים בצורה מקצועית, הפגתית ומגוונת על ידי המדריכים הבוגרים בתוכנית.

כיתה ט' הינה שנה של צומת דרכים שבה כל מי שעובר את התהליך השנתי זוכה לצאת לקורס הדרכה ובכך מצטרף למעגל המדריכים הקיימים במתנ"ס. במהלך כיתה י', במשך שנה הם מדריכים את שכבות הגיל הצעירות מהם, עוברים איתם תהליך אישי וקבוצתי ומקנים להם ערכים החשובים לנו כחברה. אשר מדריכים את שכבות הגיל הצעירות יותר. בתום כיתה י' המוגדרת כשנת השמה, הם מקבלים תעודת מדריך המקנה להם את האפשרות לעבוד בקייטנות הקיץ, להעביר הדרכות שונות וכן מקנה "נקודות זכות" בצבא.

בתהליך זוכים החניכים שהפכו למדריכים לעבור תהליך המעצים אותם הן ברמה אישית והן ברמה הקבוצתית, ביטחון עצמי, כושר ביטוי, כישורי חיים, עבודת צוות ועוד.

לצד כל זה, הקבוצות מקיימות פעילויות קהילתיות במשך השנה: מתנפחים לילדים, התנדבויות בבתי חולים, פעילויות גיבוש וטיולים שונים יחד.

 

מחויבות אישית:

פרויקט מחויבות אישית מטרתו להגביר את הזדהות הנוער עם הקהילה הסובבת אותו ועם האוכלוסיות השונות בקהילה ברובע וכל זה באמצעות מתן עזרה מסוגים שונים ללא רווח כלכלי.

במתנ"ס מתקיימת פעילות אחת לשבוע של קבוצת מחויבות אישית בה הם עוברים פעילויות שונות על ידי המדריך המלווה, במטרה שכל חניך בפרויקט יצליח להתפתח באופן אישי ולעבור תהליך עוצמתי, ערכי וחברתי. במקביל הם בוחרים להרים פרויקט ברובע שכולו הוא למען הקהילה, אותו הם מבצעים אחת לשבוע ובכך תורמים לקהילה. יחד בעזרת שני המפגשים השבועיים, מצליחים הנערים להבין מהי מעורבות חברתית וכן קהילתית. 

 

משאלה חווייתית:

תוכנית משאלה חווייתית מהווה כלי התערבות תוך שיתוף פעולה מרבי של כלל המערכות הקהילתיות למען החזרתם של בני הנוער ה'מנותקים' למערכות החינוך ולשלבם בקהילה.

הפעילות במתנ"ס מתקיימת כמפגשים קבוצתיים השמים דגש על היחיד כחלק מהכלל, בעבודה יצירתית ומגוונת ומתן מענה מתאים לכל נער באשר הוא, כל זה על מנת להחזיר את החניך למסלול חיים נורמטיבי.

הפרויקט מעניק לחניך מגוון שירותים חיוניים העוזרים לחניך להתפתח ברמה האישית והקבוצתית:

  1. מפגשים קבוצתיים המועברים על ידי מדריך המלווה את הקבוצה בנושאים חברתיים שונים.
  2. פעילויות הקשורות להכנה לצה"ל על מנת לעורר מוטיבציה לגיוס משמעותי ולשלבם חזרה בקהילה.
  3. פיתוח פוטנציאל אישי בתחומי עניין שונים, כמו: תיאטרון, גלישת גלים, רכיבת סוסים, קולנוע, ספורט ועוד.
  4. עידוד ללמידה והחזרתם לחינוך הפורמלי על ידי התערבות המדריכים בבתי הספר.

כל זאת בשילוב כלל הגורמים היכולים לעזור ולסלול את דרכם של אותם הנערים הזקוקים לכך.

 

מועדון הנוער:

מועדון הנוער במתנ"ס יא' נותן מענה לצרכי הנוער ברובע בתחום התרבות והפנאי, לקהל יעד בכיתות ז'- י"ב. מטרתו הוא ליצור חברת נוער פעילה ערכית ומעורבת בענייני הקהילה ברובע יא', בתחומים שונים כגון: חינוך, תרבות, אירועים התנדבותיים וכן לתת לנוער בית חם בו יוכלו לבלות בשעות אחר הצהריים, לשבת עם חבריהם, להכין שיעורי בית ועוד. הפעילות של מועדון הנוער מתמקדת אחרי שעות הפעילות של בית הספר, החל מהשעה 16:00- 20:00 במטרה שיתקיים רצף חינוכי.